Sunday, January 23, 2011

ape kene mengena udang ngan tempe??

hehehe....

mcm name blog aku jugak la...nothings special about me...
al kisahnye....
pasal aku dan die...suamiku yg tersayang..

AKU~
aku ni tersangat la suke kan udang..lagi besar udang tu lagi la aku suke...sampai member aku pun dah cop aku ni ske makan udang..hehe....family aku lagi la tau yg aku ni kaki udang....macam2 udang dah penah aku makan cume lobster je belum...pernah sekali terlepas bile parent aku beli untuk masak kan rumah...huhu...time tu pulak aku xde kat umah...aiiii....melepasss sudah...huhu...senang cite aku ni memang hantu udang =) hehehe...so kadang2 bile kene time en suami nk nyakat di panggil la aku dengan pangillan UDANG....hehe..itu la kisah nye...dan aku x kisah..coz udang mmg makanan kesukaanku...heee...dan yg paling penting 1 info yg aku baru tau after baca majalah rapi is....udang adalah penyumbang kolestrol yg baek....hehehhe...so aku boleh la makan udang-udang ku...wiwiwiwi..

ni la makanan kegemaranku...udang sambal tumis petai...i love it =) yummy yummy!!


ni pulak udang goreng tepung....memang menyelerakan...



~DIA
Cik Don..aka suamiku...hehe...die ni asal dari keturunan jawa....
bile org cakap pasal jawa dapat bayangkan x apa??rajin?? heee...die mmg rajin pun...tp bukan tu yg nak cite kat cini...die jawa...jawa kan sangat-sangat suke kan tempe...hehehe...die suke kan tempe mcm aku suke kan udang...
even aku pun suke tempe...tp xle la nak lawan die suke kan tempe...hehahe...so its time to give back!!
aku pun akan memanggilnye TEMPE bile time aku nak menyakat die..wiwiwi...y pasti xde la selalu...hehe...
x adil la kalo x letak pic tempe kesukaan die kan?? baekkk...hehehe...

haa...ni la tempe sebelum di masak...dan tempe pun mempunyai khasiat yg tinggi =)


inilah dia...tempe penyet...kesukaan suamiku...tiap-tiap kali pegi makan ayam penyet..akan ade menu tambahan..."tempe 1ringgit ye bang" ...yg pasti aku pun tumpang sekaki...hehehe...


"Udang & Tempe" ....aku dan dia....itulah kitorang...tapi sekarang masing-masing dah suke makanan kesukaan pasangan...barula best makan...hehe...aku=udang...dia=tempe...wiwiwi....even u tempe...i still love u...wiwiwi...

alkisah udang n tempe cukup setakat ni...next episode aku ce cite ce cite pasal len plak yer...mase rehat dah abis...aku nk sambung wat keje...buhbye...yummy yummy...



No comments:

Post a Comment