Wednesday, May 29, 2013

3 months later.. I'm pregnant!! (mode happy!!!) >throwback 2011 story

Assalammualaikum...


hai.. lame gak x menulis ape2 ni sini kan.. since dah lame x masuk opis cikdOn.. nk mengarang via mobile malas + x best pun..hihi..haaa... kalo dah kawen..agak2 ape standart questions yg org slalu tnye kite erk cikdon?? hihi... >>> ain dah ade isi?? hihi.. nOrmal la tuh org tanye.. prihatin katenye :p hahah


okay.. since kami due2 masih study.. tp cikdon da keje la.. cikain je masih terkial2 semester 3..haha.. so both of us mmg xde plan ape2 la.. just follow the flow.. then.. genap lebih kurang 3 bulan usia perkahwinan ktorg.. tetibe cikain nye BF lambat.. time tuh march 2011.. yup.. badan pun macam x sedap.. mcm nk demam jer.. at 1st.. peod lewat dtg dalam 2-3 hari camtu..ade gak wat upt tp mcm x clear.. kami pun pg la klinik.. jumpe dr. (lelaki yg x bape nak best) he said that mybe i'm pregnant.. & ask to come again after 1 week missed period.. owh okay....

its already 1 week late.. saye pun wat la upt sdr kat rumah.. its shows 2 line.. da stat nk heppy even satu line lg tu just kabur la..hihi.. tp terang dari yg aritu.. fine.. cikdon ajak g klinik.. nk confirm kan!! ^_^)V .. again.. pg klinik yg same.. disebabkan kami baru lagi kat area sini.. xtau pun mane klinik yg bagus..huhu..

then cite la kat dr. bla bla... & die boleh ckp "awak pregnant la tuh" okay.. congrate pun tidak..huhu.. tp pepepun kami sgt happy & bersyukur.. baby baru dlm 5 weeks camtu.. since we still new in this.. so kami pun xde la tnye bnyk kat dr.. dr. pun x minat nk cite lebih ( seem like dr. yg lebih kepade bilangan customer $$$$ bkan khidmat kpd customer) x bagi pun pepe vit pun ... bile tnye pasal scan.. die ckp awal lg.. x nmpak pepe pun.. hoho.. nasib la dpt dr. camni..

okay enough pasal dr. tu.. we really happy.. even we still shock..hihi... x sangka rezki Allah nak bagi seawal ni..wiwiw.. pastu mula la stat..mengidam.. beli diari pregnant.. nnt baby kua nk pgglan ape kat ktorg.. haha.. mcm2 la.. excited kan!!!! okay kite tgk gambar pic baby taken from internet 100% hahha
comey kan!!
 
her eyes so beautiful..
















Alhamdulillah.. Allah bagi kami rasa..berita gembira ini.. syukur...

>>to be cont..... wasalam

Monday, April 22, 2013

Indahnya bercinta selepas Nikah...hihi

Assalamualaikum....


hi.. Entry kali ni best ckit..hihihi..yela pasal bercinta after nikah.. yup!! From my experienced.. until today..we are still in Love.. kan syg?? heee.. jujurnya.. perkenalan kitorg ni mmg singkat.. jumpe.. kawan beberapa bulan terus antar tanda.. cikdOn risik cikAin..haha.. yela takut melepas..hihi.. xdela.. bukan ape.. smuenya bergantung kepada MATLAMAT kan?? matlamat kami.. nak cari pasangan hidup..buddy.. pelengkap kekurangan kami... buat ape nak bazir2 masa couple.. bukan boleh buat ape ape pun..kan?? haha.. yela.. kalo lebih2 nnt muncul la yg KETIGA... menghasut suh buat mende yang x baik...

Alhamdulillah..syukur.. pas risik (cikdOn nak datang kOnvo ayang xde la segan kate nye..) & bertunang.. Memang.. saye sndr x sangka yg kitorng ni kuat jOdoh.. & everything going smoothly... abg..betol la abg slalu pesan time tunang.. "kita jgn leka.. tggl kan sedikit kemanisan di kemudian hari"...

& yg bestnye..dalam tempOh petunangan kami ni.. xramai yg tau..even opismate.. kami pun bnyk membatas kan pergaulan kami.. lebih kepada sahabat..wiwi.. lagi 7-8 bulan nak kawen baru la ade yang dapat menghidu..hihi... ala.. tunang lagipun.. bukan la sesuatu yang perlu dihebahkan.. cukup sekadar keluarga & teman rapat mengetahui dah la..

Haaa..weouls da nikah!!! alhamdulillah.. saye dah sah menjadi yang halal buat my zauji.. cikdOn dan cikAin dah official jadi kekasih halal.. wiwiwi..bermulalah kehidupan kami as hubby wifey.. selingan jap.. pic time OutdOor sessiOn..how happy am I..haha... malu pun ye jugak.. org nk angkat kite kan..haha

besarnye cikAin ketawa...haha (malu)
M & A


Best!! after kawen mmg best.. syukur.. betolla..tgglkan kemanisan dikemudian hari.. sgt agreed!! pegi mane2 org dok ckp we like kekasih jer.. bkn hubby wifey.. selagi xde anak (soon in shaa Allah) laa.... hihi.. ape yang best eh?? nk pegi mane2 berteman..ade org bley pimpin tgn kite dapat pahala lagi.. solat jemaah same2... cikdOn jadi ustaz.. mengaji sesama... mcm2 lgi la..wiwiwi.. & gadoh manje2 tu mestila ade.. (tp jgn lame2 la) & lumrah rumahtangga.. bab kate P.Ramlee dlm lagu die.. "sedangkan lidah lagi tergigit.. inikan pula suami isteri..." harap mahligai yang dibina kekal bahagia hingga akhir hayat..amin..

befOre end my entry.. kasi upload sikit gambar time wedding sambut menantu kat umah cikdOn... love u syg... smoga Allah S.W.T.memberkati kita..& kurniakan kita zuriat2 yang soleh solehah.. sempurna ... beriman.. amin..

merah + putih..

potong kek time!!

on call.. bersama ngan teman2 ^_*

ni special.. with my belOved siblings..love u guys!!

raja sehari betoi la..hihi

ni anak buah cikdOn..

us <3

suke shoOt ni..hihi

 Lastly.. ayang selitkan lirik lagu ni buat abang "wanita yang kau pilih" muaahh.. 
together till Jannah.. in shaa Allah.. amin...

Malam selalu panjang
Di waktu aku merindukanmu
Kau bisa menjaga aku
Hingga diriku merasa teduh

Aku seperti kamu
Menginginkan dan memerlukanmu
Karena kita tak mampu untuk
Selalu pergi menjauh

Kau jadikan aku ini
Wanita yang kau pilih
Untuk jadi kekasihmu
Dan kau pun tlah aku minta
Setia sepertiku
Hingga waktunya tiba

Aku percaya penuh
Kau kan buatku bahagia
Karna cinta tercipta
Datangnya dari dalam hatiku


to be con't... bye..wasalam..

Thursday, April 11, 2013

flashbaCk memoRiEs~ pre-hOneymOon > January 2011:: lets bEgin!!

Asslammualaikum sayang smua..

Ceria slalu uOls!!! hhiihi... currently,  April 2013 tau.. tapi POST2 saye skrg ni smue flash back tau..hehe.. al mAklum la befOre ni busy ya amat!!

Okie.. saye aka ayg/cikAin/udang nk cOret ckit.. just fOr sharing.. espcially to my only belOved husband cikdOn..hihi..mE` amOr ..muaahhhh...


Yeah!!!! cikdOn da ade kije!!! Alhamdulillah..syukur... tp cikdOn xle amek cuti selama sebulan tau (tp ofcoz weekend still available ;p).. & yang bestnye kami dapat wedding gift dari opismaTe untuk pg bercUti...yehaaaa!!! thank to u my opismate!!..  siap soh pIlih g mane ktorg nk pegi.. ade la die list kan kl ke kuantan ke etc..x ingt dah... of cOz la kami pilih nk g Pahang!!! heeee.. al maklum kan 1st sight love kite kan abg?? wiwiwi... haaa.. cite tu ade kat entry yg mula2..camne udang n tempe leh berkenalan..haha

here we are!!! Our pre-hOneymOon at Swiss Garden ResOrt & Spa.. aka New year escape.. 
1-3 January 2011


cikAin
cikdOn
Hotel ni boleh tahan la..BEST!!! lobby die chantik.. bilik die besar.. & ade private beach..tu yang lagi best..hihi... smOga mahligai yang dibina berkekalan ye sayang... sehingga jannah..amin..

bOth in lOve..haha


pikir ape la tu gamaknye..haha

 sedikit la pasal hOtel ni.. Besar.. lobby best untuk lepak.. Pool die besar.. beach die bersih.. & yg bestnye kiteorg leh g jenjalan kat BALOK... hiihi.. tempat pertemuan putera n puteri idaman..cheewaah..haha.. malam2 leh lepak TC.. Teluk Chempedak... & our favOurite restoran kitOrg adalah Sara Thai!! especially cikdOn la.. die mmg x kan miss mkan kat ctu kalo datang pahang espciallu kuantan..hihihi.
Okay.. kt bawah ni saye upload ckit pic surrounding hotel (^_^) V


swimming pOol swiss Garden ResOrt &  spa

Nice kan!!!


  OKay.. thanx for the gift my dear fren!!! we had really nIce holiday..

Alhamdulillah.. syukur.. abang.. smoga mahligai yang dibina kekal bahagia hingga hujung nyawa & ke syurga.. thanx for being my imam.. i'm trying my best to be the best wife@daughter@daughter in law@mother in shaa Allah..amin.. love u syg...

 to be con't.... buhbye..wasalam..


Wednesday, April 10, 2013

Cite tahun 2011 hihi ~ FlashbaCk memories

Assalamualaikum....


Since da lame I x update kat sini... nak flashback la dari last yg saye update kat blOg ni.. which is my life after married!!!! hihihi...


kite flashback ckit la eh... last year of 2010.. NovEmbEr 19.. saye aka cikAin ~ udang dah selamat disatukan kan ngan cikdOn ~ tempe dengan sekali lafaz.. Alhamdulillah.. syukur.. & slesai majlis bertandang rumah cikdOn 12/12/2010...  betOllah org selalu ckp.. nak kawen ni akan ade rezki die.. murah rezki kami.. mcm tau2 je..cikdOn di suruh lapOr diri keje 15/12/10.. terus dapat keje...syukur.. ^_^ V ... & saye akan stay kat utm for a while.. yela..kite kan dok study g...heeee.. bermula hidup kami as hubby n wifey.. which is weekend husband n wifey.. okay.. my love da stat keje dah!! kat cn la rezki kami..


Actually before kawen.. dalam tempoh kawan.. tunang... kitOrang ni consider sentiase dekat la.. kalo x jumpe pun maksudnye balik kpg masing2 la.. al maklum la dOk 1 opis..haha.. skali dah kawen kene PJJ plak.. xpe la.. demi family future kan..lgpun rezki..we take it in +ve ways..hihi... dah PJJ ati mmg lg sensitive la kan.. xtau la.. kalo x wifey yg terasa..hubby plak..hahaha.. klakar pun ade gak.. tp sweet la.. msg2 nk perhatian..haha.. love u la syg!!!

 okay.. to be cont' .. nnt i sambung conteng/mengarut g yer ^_* muaaahhhh

-wifey@udang@cikAin-

Thursday, March 14, 2013

year 2013..welcOme back!!

ALHAMDULLILLAH.

masih bernyawa di bumi Allah... I'm back !!!! after long time not even once update since 2011..now already 2013.. march..hiihi..

There are somethings that i wanna share too ...  a lots actually...

1st of all, as previous post.. i'm no longer will used 'aku' as kata ganti diri.. i'm prefered to used 'saye' or 'kite' or 'me' or 'I'  (^_*) V...

And this blog was created especially for my only husband.. mr.Tempe..hihi.. cikdOn ..my beloved family n friends.. just wanna share my great life..tough life..happy life.. and whatever in my life.. and reMember that what ever happened in Our life must be with a reason... and the bEST ever Planner is the Mighty one..ALLAH S.W.T. ... Ingat yer smue...ape yang kite ade.. prasaan.. harta.. kekayaan.. pekerjaan.. family.. smue tu Allah pinjam je kat kite =) ALLAHUAKHBAR!! 


okie cont' next entry yer ....

I dO love u.. cherish u.. for the rest of my life..wiwiwi..




Thursday, October 6, 2011

LaMe sAnGat x upDated!! uhuu...

haI!!

I'M BACK!! ya Allah..bnyk gile nk tulis kat sini tau..tp mase x mengizinkan..huhu...al maklum la student + wifey=p hahha.. tp pasni mmg nk updated dah tp kene pandai2 la curi mase...lot of story to be write here!! tp pasni i wanna change my kata ganti diri frOm  "aku" kepade "saye" hihihi....mOre polite kan...wiwiw...
word "aku" much sEmPOi tp lg best kalo gune woRd "saye" or "kite" kan.....

kaLo 1st time kite meet ngan sOmeOne baru jumpe pun kite xkan terus ganti diri kite "aku" kan...so i decided lg selesa gune wOrd "saye or kite" hehehe... okay... next time i cont with my stories okie=p hee...nk smbung wat keje as student..hahah..hOpefully by disEmBer sume dah seteL la...hohoho...=)

with LoVE,
mrs teMpe aka udang (^_^)V

Monday, May 16, 2011

Majlis Bertandang di Rumah SuamiKu....=)-part 1

hai...

jarak majlis umah perempuan and lelaki lame jugak la...lebih kurang 3 minggu.....tapi selagi x slesai majlis macam ade rase je mende x setle....huhu...tarikh 12-12-10, bertempat di kota tinggi...kami diraikan skali lagi..hehehe...rombongan pihak pengantin perempuan sampai 1 hari sebelum bersanding...ade jugak sedara dari kedah....hoho..malam tu macam biasela kene tidoq awai..hehe..takut esok mate sembab pulak..then..subuh...bangun mandi..solat...haaa...sarapan dah sampai...makan cepat2...satgi nak makeup dah...hehe..untuk outdoor session=))

Outdoor Session; Location : SebaNa -tempat kapal kapal private..=)


~tgk my hubby plak bersiap~



theme baju pagi ni color grey =) pilihan cik abang kite..wiwiwi~ ~




love forever <3 







berlatarbelakangkan kapal kapal mewah di sebana resort...ChaNteekkk tempat ni tau...








abg : ayg jum g sane=)......ayg :abg..kasut ayg tersangkut...haha



SeBaNa Golf...chanteek gambar2 yang shoot kat Padang Golf ni tau....=)




nice capture!!! =)
i love this poss....heeeee






doakan kami kekal bahagia sehingga hujung nyawa...
amin...










sudaa....simpan tenaga untuk tengahari n petang nanti plak...hoho...cont next episode =) heee